Szarlotka pełnoziarnista w wersji mini



Nie znam osoby, która nie lubiłaby szarlotki. TUTAJ i TUTAJ znajdziecie przepisy na klasyczne wersje. Pora jednak podjąć wyzwanie i przygotować nieco zdrowsza wersję, dlatego dziś zapraszam Was na pełnoziarniste mini szarlotki. Mniejsza forma jest bardzo wygodna w konsumpcji i idealnie sprawdza się na imprezach. Dzięki temu nie musicie kroić dużej blachy ciasta. Przy okazji w ten sposób można przygotować nieco mniejszą porcję, tak by nie wsunąć całości w jeden dzień. To dobry przykład na to, że w deserze można też przemycić sporo błonnika.

Do przygotowania 3 foremek 
(ok. 10cm każda) potrzebowałam:

Szklanki mąki pełnoziarnistej
1/3 szklanki cukru lub ksylitolu
2 jajka
100g masła
Pół łyżeczki proszku do pieczenia
6 czubatych łyżek smażonych jabłek


Przygotowanie:

1. Suche składniki mieszamy w misce.

2. Dodajemy miękkie masło oraz jajka.

3. Zagniatamy ciasto aż do uzyskania zgrabnej kuli - czasem w czasie zagniatania muszę dodać jeszcze nieco mąki, by ciasto nie kleiło się za bardzo.

4. Do silikonowych foremek na mini tarty (ok. 10 cm) przekładamy 2/3 ciasta (na dno i brzegi). Jeśli używacie zwykłych foremek, trzeba je posmarować niewielką ilością masła.

5. Na cieście układamy po 2 łyżki jabłek. Można je oprószyć cynamonem.

6. Resztę ciasta rwiemy i posypujemy jabłka tworząc kruszonkę.

7. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 30 minut. Najlepiej odchylić nieco brzeg foremki i sprawdzić czy spód ciasta się już przypiekł.

Gotowe!

Jedna foremka to ok. 590 kcal

Chcecie być na bieżąco? Zapraszam po inspiracje na mój profil na Facebook'u TUTAJ oraz Instagramie TUTAJ.
Czytaj dalej »

Pomysły na wiosenne jaglanki


Do pełni wiosny jeszcze chwila, więc musimy nieco poczekać na wysyp warzyw i owoców. Te dostępne obecnie w sklepach są przeważnie albo kosmicznie drogie, albo wątpliwej jakości, albo jedno i drugie. Coś jeść trzeba, a najlepiej żeby było to jeszcze zdrowe i zachęcająco wyglądało. Z tego powodu przygotowałam dla Was kilka pomysłów na jaglanki z owocami, które można obecnie dostać w sklepach w miarę przyzwoitej cenie i które (jako że część jest z importu) smakują tak, jak powinny.
Czytaj dalej »

Pieczony łosoś


Łosoś to ryba, która nie wymaga wiele zachodu. Jego smak jest tak intensywny, że właściwie nie wymaga specjalnego doprawiania. Jeśli jeszcze nie próbowaliście przygotowywać łososia w domu zasłaniając się brakiem czasu lub umiejętności, chyba nie wiedzieliście jakie to proste. Zobaczcie sami!

Czytaj dalej »

Sałatka z kurczakiem i makaronem


Mam dziś dla Was przepis na przepyszną sałatkę, która sprawdza się zarówno w domowych warunkach, jak i w wersji pudełkowej. Macie ochotę na sałatkę z kurczakiem i makaronem?
Czytaj dalej »

Tygodniowe menu 1500 kcal - jadłospis DO DRUKU


Jadłospisy mojego autorstwa cieszą się wśród Was niesłabnącą popularnością. Często pytacie o opcję wydruku przy postach. W związku z tym przygotowałam dla Was skróconą wersję jadłospisu w formie tabelki gotowej do wydruku. Znajdziecie w niej także miejsce na notatki - na przykład na Waszą aktywność fizyczną, czy realizowane cele. 
Czytaj dalej »

Babeczki błonnikowe


Czy przekąska może być słodka, zdrowa i prosta w wykonaniu? Oczywiście, że tak! Wysokobłonnikowe babeczki są tego najlepszym przykładem. Przygotowanie jest wyjątkowo szybkie, także sprawdzą się w razie nagłej ochoty na słodkości. Musicie ich koniecznie spróbować!

Czytaj dalej »

Spaghetti aglio e olio




Dziś przygotowałam dla Was bardzo prosty, ale nieziemsko smaczny przepis na ekspresowy obiad. 
Długo trwały moje eksperymenty, ale w końcu udało mi się znaleźć idealną proporcję między składnikami. Amatorzy włoskiej kuchni już mogą zacierać ręce!
Czytaj dalej »